مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 11:252021-07-24اقتصادي

بر اساس شاخص خشکسالی، خوزستان به طبیعت بدهکار است


مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شاخص خشکسالی در 10 سال گذشته، گفت: بر اساس این شاخص، به طبیعت بدهکار هستیم و در حوضه های آبریز اندیکا، ایذه، - ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شاخص خشکسالی در 10 سال گذشته، گفت: بر اساس این شاخص، به طبیعت بدهکار هستیم و در حوضه های آبریز اندیکا، ایذه، کارون بزرگ، مارون و جنوب استان خوزستان به شدت کاهش بارندگی، افزایش دما و تبخیر داشته ایم.

محمد سبزه زاری در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (2 مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجموع بارش سال آبی امسال استان خوزستان 219 میلیمتر بوده است که نسبت به بلندمدت حدود 35 درصد کاهش داشته ایم.

بر اساس پهنه بندی ها، مشخص است که بارندگی به ویژه در حوضه های آبریز خوزستان نسبت به استان های دیگر ناهنجار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه استان های تامین کننده بارندگی خوزستان نیز امسال حدود 39 درصد کاهش بارندگی داشته اند، افزود: حوضه کارون بزرگ نیز از بین کل حوضه های کشور وضعیت بدتری داشته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: میانگین بارش خوزستان در دهه 50، 405 میلیمتر بوده که در دهه 90 به 296 میلیمتر رسیده است بنابراین به صورت میانگین سالانه 100 میلیمتر کاهش بارندگی داشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر اساس شاخص خشکسالی، خوزستان به طبیعت بدهکار است

بر اساس شاخص خشکسالی، خوزستان به طبیعت بدهکار است