مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:052021-07-24اجتماعي

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای کشور امسال 1 درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال است، گفت: خشکسالی طی تابستان امسال تداوم پیدا خواهد کرد و احتمال می رود که تا زمستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

- احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه معمولا در فصل تابستان عمده بارش های کشور در دو نقطه شمال و جنوب تا جنوب شرق بیشتر اتفاق می افتد و در سایر نقاط یا بارش صورت نمی گیرد یا بسیار ناچیز و پراکنده است، اظهار کرد: تیر ماه امسال در دو نقطه کشور یعنی در جنوب و جنوب شرق در استان های فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و در نوار شمالی کشور بارش داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مرداد ماه نیز بارش ها به همین ترتیب خواهد بود، گفت: بارش هایی که امسال به خصوص در جنوب شرق داشتیم فراتر از حد نرمال بود اما بارش ها در شمال و شمال غرب کمتر از نرمال بود.

با این حال مقدار بارندگی تابستانی در ایران بسیار ناچیز و کمتر از 10 درصد بارش سالانه است بنابراین نباید تصور کرد که بارش های تابستانی می تواند خشکسالی را در برخی مناطق از بین ببرد.

ضمن اینکه بارندگی هایی که در تابستان در بخش های جنوبی کشور رخ می دهد عمدتا در مناطق کوهستانی و مجاور دریا صورت می گیرد و عمده این بارش ها به صورت روان آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان