مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 06:552021-07-24پزشكي

فیزیوتراپیست در صف مقدم مقابله با کرونا قرار دارند


ریٔیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی، پیامی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا ظفرقندی، در این پیام آورده است: فیزیوتراپی با قدمتی بیش از پنجاه سال آموزش آکادمیک به عنوان یکی از دیرپاترین رشته های توانبخشی در ایران مطرح است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: ‎امروزه نقش این رشته در پیشگیری، درمان و بازتوانی ِ طیف گسترده ای از اختلالات و بیماری ها تثبیت شده است.

نظام سلامت ایران می تواند با الگوبرداری مناسب و علمی از تجربیات موفق جهانی از پتانسیل موجود در این گروه از جامعه پزشکی به ویژه در زمینه پیشگیری بهره ببرد.

وی افزود: ‎از آغاز همه گیری کرونا ، همکاران فیزیوتراپیست دوشادوش پزشکان و دیگر کادر درمان در صف مقدم درمان و بازتوانی این بیماران حاضر بوده و در این راه، تا به امروز هفت همکار فیزیوتراپیست شهید راه سلامت شده اند.

ظفرقندی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه تمامی اعضا، حمایت از حقوق قشرهای مختلف عضو را دنبال نموده است و در دوره حاضر نیز اقداماتی اساسی چون تدوین آیین نامه صلاحیت حرفه ای مقطع پایه فیزیوتراپی و پیگیری شمول قانون ارتقا بهره وری کارکنان نظام سلامت به همکاران فیزیوتراپیست را در دستور کار خود قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیزیوتراپیست در صف مقدم مقابله با کرونا قرار دارند

فیزیوتراپیست در صف مقدم مقابله با کرونا قرار دارند