مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-24حوادث

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد/ کمبود امکانات آتش نشانی


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مهار آتش سوزی در 700 هکتار از تالاب گروس در این شهرستان خبر داد.

- ، فاروق سخنور در خصوص جزییات این حادثه اظهار کرد: در این حادثه که صبح دیروز رخ داد، 760 هکتار از پوشش گیاهی و علف زارهای تالاب در آتش سوخت.

وی ادامه داد: تالاب گروس در 60 کیلومتری مهاباد واقع شده و از شمال و شمال غرب به زمین های باتلاقی دریاچه ارومیه و از جنوب غرب به تالاب کانی برازان محدود می شود.

سخنور اضافه کرد: این آتش سوزی که روز گذشته در این تالاب روی داد پس از 10 ساعت تلاش مستمر مهار شد، ولی سپس دوباره شروع و در ساعت 1:30 دقیقه بامداد با تلاش مأموران آتش نشانی، محیط بانان، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اهالی روستاهای اطراف به طور کامل مهار شد.

رییس اداره محیط زیست مهاباد گفت: کمبود امکانات آتش نشانی، روند مهار آتش را با مشکل مواجه ساخته و بالگرد اعزامی به منطقه هم تنها توانایی جابجایی نیروهای امدادی به نقاط دیگر تالاب و دسترسی آنان به آتش را دارد.

سخنور خاطرنشان کرد: فعالان و دوستداران محیط زیست و جوامع محلی خواستار اعزام امکانات بیشتر و بالگرد با قابلیت حمل آب برای مهار سریع آتش هستند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، عنوان کرد: میزان خسارت به محیط زیست و جانداران این منطقه نیز توسط کارش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد/ کمبود امکانات آتش نشانی

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد/ کمبود امکانات آتش نشانی