مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 01:052021-07-23سياسي

گسترش دومینو افزایش حقوق ها به سایر قوا/ داستان «فوق العاده خاص» از کجا آغاز شد؟


چراغ سبز رییس سازمان برنامه و بودجه درباره اعطای «فوق العاده ویژه» به کارکنان دستگاه های اجرایی در اوج کسری بودجه موجب شده است که درخواست نهادهای مختلف برای استفاده از این ظرفیت و همچنین «فوق العاده خاص» برای افزایش چشمگیر حقوق کارکنانشان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ماه ها و هفته های پایانی دولت روحانی، درخواست سازمان ها و وزارتخانه های مختلف برای استفاده از ظرفیت فوق العاده ویژه و فوق العاده خاص برای افزایش چشمگیر حقوق کارکنانشان به اوج خود رسیده است و این نهادها تلاش می کنند با همراه کردن سازمان برنامه و بودجه و بعضا مجلس، این خواسته خود را به تصویب رسانده و اجرایی کنند.

* فوق العاده ویژه و فوق العاده خاص چیست؟ به صورت کلی، نظام پرداخت کارمندان دستگاههای اجرایی براساس امتیاز حاصل از ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگیهای مرتبط است و این امتیاز در ضریب ریالی ضرب می گردد و مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می گیرد.

فوق العاده های مختلف ابزارهایی برای افزایش امتیاز مذکور و در نتیجه، افزایش حقوق و مزایای کارمندان دستگاه های اجرایی است.

در بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره فوق العاده ویژه آمده است: فوق العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش دومینو افزایش حقوق ها به سایر قوا/ داستان «فوق العاده خاص» از کجا آغاز شد؟

گسترش دومینو افزایش حقوق ها به سایر قوا/ داستان «فوق العاده خاص» از کجا آغاز شد؟