مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 01:002021-07-23اقتصادي

توقف تولید وانت نیسان آبی تا پایان سال/ سایپا چه ماشینی را جایگزین نیسان می کند؟


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه 3 محصول جدید تا پایان سال 1400 خبر داد و گفت: آریا به عنوان نخستین کراس اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، - جی پلاس ، سیدجواد سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به 30 اسفند 1399 اظهار کرد: امیدوار هستیم خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم.

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول، خودرو اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودروهای ساینا و کوییک است، تولید می شود و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یکسال از توقف تولید خودرو پراید می گذرد، افزود: پراید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی نماد شرکت سایپا شده بود و تهدیدها و تخریب هایی برای برند سایپا و حتی صنعت خودرو به دنبال داشت.

سلیمانی اظهار کرد: منتقدان داخلی و رسانه های خارج از کشور نیز سطح ایمنی و تکنولوژی پراید را دستاویزی برای زیر سوال بردن خودروسازی کشور قرار داده بودند؛ از این رو توقف تولید این خودرو یکی از نخستین برنامه هایی بود که در سایپا در دستور کار قرار دادیم.

وی به زیان ده بودن تولید خودرو پراید نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت گذاری دستوری، تولید هر دستگاه پراید از نظر مالی نیز برای سایپا ضرر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف تولید وانت نیسان آبی تا پایان سال/ سایپا چه ماشینی را جایگزین نیسان می کند؟

توقف تولید وانت نیسان آبی تا پایان سال/ سایپا چه ماشینی را جایگزین نیسان می کند؟