مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 00:352021-07-23بين الملل

دولت ائتلافی در افغانستان تشکیل شود/ تحرک آمریکا در افغانستان مشکوک است


دو کارشناس مسائل بین الملل در میزگرد خبرگزاری مهر با بیان اینکه نباید اجازه تصاحب کامل قدرت به طالبان را داد، بر تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت طالبان در افغانستان تاکید کردند.

- ، گروه سیاست- محمد مهاجرانی؛ پس از اعلام آمریکا مبنی بر خروج ارتش این کشور از افغانستان، ساختارهای دفاعی و امنیتی افغانستان به یکباره دچار تزلزل گردید و همین موضوع فرصتی را برای جریان هایی مانند طالبان که سال ها در خارج از حاکمیت فعلی این کشور زیست سیاسی داشتند فرآهم آورد تا بتوانند در سریع ترین زمان پیشروی های گسترده ای را در خاک افغانستان آغاز کنند.

تحولات افغانستان همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه ی راهبردی این کشور بوده است و به نظر می رسد دستگاه سیاست خارجی کشورمان با تحرکاتی مثبت، می تواند نقشی سازنده در برقراری آرامش در این کشور داشته باشد.

در همین راستا، میزگردی تحت همین عنوان در خبرگزاری مهر برگزار شد، عبدالرضا فرجی راد و سعدالله زارعی از کارشناسان مطرح حوزه سیاست خارجی، آخرین تحولات افغانستان، راه حل های خروج افغانستان از بحران، نشست صلح تهران و همچنین مواجهه کشورمان با طالبان را مورد بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت ائتلافی در افغانستان تشکیل شود/ تحرک آمریکا در افغانستان مشکوک است

دولت ائتلافی در افغانستان تشکیل شود/ تحرک آمریکا در افغانستان مشکوک است