مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 07:102021-07-19سياسي

اصول اخلاقی در مطالعات انسانی و کارآزمایی بالینی بررسی شد


مراحل انجام یک پژوهش استاندارد و راهنماهای اخلاقی این پژوهش ها در وبینار آموزشی اصول اخلاقی در مطالعات انسانی و کارآزمایی بالینی که توسط کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، - مراحل انجام یک پژوهش استاندارد و راهنماهای اخلاقی این پژوهش ها در وبینار آموزشی "اصول اخلاقی در مطالعات انسانی و کارآزمایی بالینی" که توسط کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر انوشیروان کاظم نژاد، عضو کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای این وبینار آموزشی به ارائه تعریف جامع و کاملی از مطالعه کارآزمایی بالینی پرداخت و گفت: مطالعه کارآزمایی بالینی یک تجربه طراحی شده روی انسان است که با هدف ارزشیابی یک مداخله و برآورد اثر مداخله بر بیمارانی که در آینده به این نوع بیماری مبتلا می شوند، صورت می گیرد.

وی در ادامه مراحل انجام یک پژوهش استاندارد و مراحل چهارگانه مطالعات کارآزمایی بالینی را به تفصیل توضیح داد.

همچنین در مورد نحوه نمونه گیری و انواع کورسازی در این نوع از مطالعات، مطالبی ارائه کرد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

همچنین دکتر محمدرضا رئوفی، عضو کارگروه غربالگری کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس در بخش دوم این وبینار به ایراد سخنرانی پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصول اخلاقی در مطالعات انسانی و کارآزمایی بالینی بررسی شد

اصول اخلاقی در مطالعات انسانی و کارآزمایی بالینی بررسی شد