مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 04:452021-07-19اقتصادي

اهداف شهرک فولاد اشکذر محقق نشد/رشد کارخانجات فولادی به جای صنایع تکمیلی


شهرک فولاد اشکذر با هدف توسعه صنایع تکمیلی فولاد پایه گذاری شد اما به جای ایجاد صنایع ماشین سازی و قطعه سازی، - ، محسن صادقیان، صبح دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به فعالیت صنایع بزرگ فولادی در یزد اظهار داشت: شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی در استان مورد تاکید بوده اما عملاً این اتفاق رخ نداده است.

وی بیان کرد: باید با حمایت از قطعه سازان و ماشین سازان، فرصت ایجاد ارزش افزوده و بهره وری لازم از این صنعت پایه و مهم فراهم می شد اما به رغم زیرساخت هایی که فراهم شد، این اتفاق رخ نداد.

صادقیان یادآور شد: شهرک فولاد اشکذر با هدف شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی پایه گذاری شده بود اما متاسفانه طی سالهای گذشته به جای ایجاد صنایع ماشین سازی و قطعه سازی که بیشترین ارزش افزوده را دارند و دارای آلودگی نیستند و مصرف آبی هم ندارند، کارخانه های تولید شمش فولاد شکل گرفته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانه های قطعه سازی در دیگر استان های کشور از محصولات فولاد آلیاژی یزد استفاده می کنند و از ارزش افزوده این صنعت منتفع هستند و در نهایت قطعات ساخته شده برای مصرف دوباره به استان باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف شهرک فولاد اشکذر محقق نشد/رشد کارخانجات فولادی به جای صنایع تکمیلی

اهداف شهرک فولاد اشکذر محقق نشد/رشد کارخانجات فولادی به جای صنایع تکمیلی