مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 02:452021-07-18اقتصادي

حوضه آبخیز درحفظ تعادل اکولوژیک با در نظر گرفتن جنگل، مرتع و خاک موثر است


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: نمی توان با اعمال مدیریت و برنامه ریزی صرف برای یک بخش مثل آب یا کشاورزی و غفلت از سایر اجزاء نظیر جنگل و مرتع و خاک و .

- عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان: حوضه آبخیز درحفظ تعادل اکولوژیک با در نظر گرفتن جنگل، مرتع و خاک موثر است ایسنا/لرستان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: نمی توان با اعمال مدیریت و برنامه ریزی صرف برای یک بخش مثل آب یا کشاورزی و غفلت از سایر اجزاء نظیر جنگل و مرتع و خاک و .

حوضه ای آبخیز را در راستای توسعه پایدار و حفظ تعادل اکولوژیک مدیریت کرد.

رضا چمن ‍پیرا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون تعاریف متعددی برای آبخیزداری(Watershed management) ارائه شده است؛ اما متاسفانه در کشور ما آبخیزداری را تنها با اجرای عملیات مکانیکی شامل احداث سازه های سنگی ملاتی، خشکه چین و چکدم ها، پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی، بانکت بندی و تراس بندیها بیان می کنند.

وی ادامه داد: این درحالیست که موارد یاد شده تنها بخش کوچکی از آبخیزداری را شامل شده که اصطلاحا به این اقدامات مبارزه مستقیم یا درمانی گفته می شود(Hard Work) و معمولا زمانی کاربرد دارند که فرصت اقدامات پیشگیرانه (Soft Work) و اساسی از دست رفته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوضه آبخیز درحفظ تعادل اکولوژیک با در نظر گرفتن جنگل، مرتع و خاک موثر است

حوضه آبخیز درحفظ تعادل اکولوژیک با در نظر گرفتن جنگل، مرتع و خاک موثر است