موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 07:552021-07-18اقتصادي

یافته های تازه باستان شناسی از «سبزه میدان» قزوین


باستان شناسان به این نتیجه رسیده اند که لایه های کاوش شده در محدوده سبزه میدان قزوین که در آن ها مواد فرهنگی از قبیل سفال، استخوان و دیگر یافته ها به دست آمده، - هیچ کدام از نوع نهشته فرهنگی برجا نیستند و در نتیجه جابه جایی از مکانی به مکان دیگر حمل شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سبزه میدان یا میدان آزادی جزیی از مجموعه باغ و کاخ چهلستون و بخشی از دولتخانه صفوی در شهر قزوین بوده که در جریان گسترش محدوده شهری و احداث خیابان هایی برای گذر خودروها، دگرگون شد و سبزه میدان کنونی شکل گرفت.

این میدان در مرکزی ترین نقطه شهر و در مسیر دسترسی به خیابان امام خمینی و بازار سنتی قزوین، کاروانسرای سعدالسطنه، کاخ چهلستون و موزه خوشنویسی قرار دارد.

از سال 97 پروژه بازآفرینی سبزه میدان قزوین آغاز شد و در اسفندماه 99 نیز عملیات نوسازی و بهسازی این میدان از سوی شهرداری انجام شد که پس از آن در تیرماه 1400 گمانه زنی های باستان شناسی در همین محل شروع شد.

بنا به گفته مدیر میراث فرهنگی و گردشگری، با وجود آن که سبزه میدان بخشی از دولتخانه صفوی بوده اما تاکنون هیچ پژوهش مستقلی در ارتباط با شناسایی و توالی آثار و دوره های فرهنگی در این بخش از بافت تاریخی شهر قزوین صورت نگرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های تازه باستان شناسی از «سبزه میدان» قزوین

یافته های تازه باستان شناسی از «سبزه میدان» قزوین