مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 05:102021-07-18اقتصادي

توصیه یک ناشربه مخاطبان: از دستفروشان خیابانی کتاب نخرید


باید از قاچاق کتاب جلوگیری شود چرا که مشکلات زیادی برای ناشران به وجود آورده است و مخاطبان بدانند کتاب هایی که در کنار خیابان فروخته می شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امیر عربلو کارشناس فرهنگی و ناشر کتاب در رادیو گفتگو درباره ضرورت ترجمه آثار ایرانی به دیگر زبان ها با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری توضیحاتی داد.

* طی 10 سال گذشته مبلغ صادرات کتاب ما در حدود 10 میلیارد تومان بود عربلو افزود: در ده سال گذشته، مبلغ صادرات کتاب ما در حدود 10 میلیارد تومان بوده که اصلاً مبلغ چندانی نیست اما نرخ ارز و مسائل اقتصادی و بالا رفتن روزانه کاغذ، کاهش علاقه به خواندن و قاچاق کتاب از عوامل آن است.

وی با بیان اینکه صادرات کتاب در کشور ما از بسیاری از کشورها کمتر است، بیان کرد: برخی سوبسیدهای اعطایی باید لغو شوند و بجای آن از افراد دیگر حمایت کنند و همچنین نبود مترجم دو زبانه موجب کمبود صادرات شده است.

* نبود عزم راسخ و ناکارآمدی منجر به ضعف در حوزه صادرات کتاب شده است این کارشناس فرهنگی ضمن اشاره به عدم حمایت از نویسندگان داخلی افزود: درباره جنگ جهانی اول و دوم تعداد زیادی کتاب وجود دارد، اما از هشت سال دفاع مقدس آثار چندانی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه یک ناشربه مخاطبان: از دستفروشان خیابانی کتاب نخرید

توصیه یک ناشربه مخاطبان: از دستفروشان خیابانی کتاب نخرید