مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-17پزشكي

آب سرد موجب رفع تشنگی نمی شود/ یخ مخرب سلول های عصبی است


یکی از باورهای غلط طبی که درجامعه رواج زیادی هم دارد این است که تنها مصرف آب سرد موجب رفع تشنگی درافراد می گردد درصورتیکه اینگونه نیست و برخی از انواع تشنگی با آب گرم بهبود می یابد، - دکترمحمدعسکرفراشاه در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: باید توجه داشت که تشنگی از دیدگاه طب ایرانی انواعی داشته که برخی ازانواع تشنگی حقیقی با آب سرد بهبود می یابد ولی تشنگی کاذب یا تشنگی ناشی از خوردن بعضی غذاهای غلیظ بیشتر با آب گرم بهبود می یابد.

وی افزود: نکته دیگر این که باید توجه داشت بهترین دمای آب جهت نوشیدن، دمای آب موجود در کوزه سفالی است به طوریکه نه سرمای آب آسیب رسان ست نه گرم بودن آب آن را ناخوشایند می سازد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این که بدترین نوع نوشیدنی، نوشیدن مایعاتی است که با یخ سرد شده باشد تاکید کرد: یخ با شدت سردی، موجب آسیب زدن به سلولهای عصبی، گوارشی می گردد.

دکتر محمدعسکرفراشاه با بیان این که تشنگی الزاما با نوشیدن آب برطرف نمی شود خاطرنشان کرد: مصرف تری بخش هایی چون کاهو سکنجبین، خاکشیر، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه نیز به تامین رطوبت بدن  و رفع تشنگی کمک می کند.

متخصص طب سنتی با اشاره به این که  بخشی از تشنگی هاهم از عطش قلبی نشأت می گیرد که به علت  تنفس در هوای گرم وبرخی عوامل روحی ایجاد می شود تصری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سرد موجب رفع تشنگی نمی شود/ یخ مخرب سلول های عصبی است

آب سرد موجب رفع تشنگی نمی شود/ یخ مخرب سلول های عصبی است