مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:002021-07-17بين الملل

نخستین نشست فوق العاده اپک با محور کووید+ تصاویر


برای نخستین بار نشست فوق العاده اپک با محوریت کرونا برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران کشورهای آسیا و اقیانوسیه روز جمعه توافق کردند که توزیع واکسن کووید 19 را افزایش دهند در عین حال چین کمک 3 میلیارد دلاری را برای کمک بین المللی در حمایت از تلاش های مرتبط با مقابله با ویروس کرونا در کشورهای در حال توسعه وعده داده است.

نشست سران 21 کشور سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اَپک) از جمله جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، شی جین پینگ رییس جمهور چین، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در حالی برگزار شد که سویه دلتا باعث افزایش اوج بیماری ها در سراسر جهان می شود.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند که به طور اضطراری این جلسه مجازی را ترتیب داد، گفت: برای نخستین بار در تاریخ اَپِک، رهبران در یک نشست فوق العاده اختصاص داده شده به کووید 19 و این که چگونه منطقه ما می تواند از بدترین بحران بهداشتی و اقتصادی که به یاد داریم رها شود، گرد هم آمده اند.

وی افزود: برای رهبران کشورها، قبل از هر چیزی اطمینان از دسترسی گسترده به واکسن در سراسر جهان و کار مشترک برای رساندن آنها به همه افراد در اسرع وقت قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشست فوق العاده اپک با محور کووید+ تصاویر

نخستین نشست فوق العاده اپک با محور کووید+ تصاویر