مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 04:152021-07-17بين الملل

بعد از سعد الحریری چه کسی گزینه نخست وزیری لبنان است؟


در حالی که در محافل سیاسی لبنان نام یک فرد به عنوان محتمل ترین گزینه برای نخست وزیری مطرح بود و همه منتظر تعیین موعد آغاز رایزنی های پارلمانی برای تعیین نخست وزیر بودند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعد الحریری که در اول آبانماه سال گذشته (1399) مأمور به تشکیل کابینه جدید امروز (شنبه) در گزارشی درباره آخرین تحولات لبنان نوشت، در پی انصراف الحریری از  تشکیل کابینه و بویژه کنار کشیدن محتمل ترین فرد برای جایگزینی وی یعنی نجیب میقاتی لبنان وارد مرحله جدیدی از تقابل شده است.

در ادامه این گزارش آمده، در روز بعد از استعفای الحریری، قوای سیاسی لبنان رایزنی ها برای تعیین جایگزین وی در میان اعمال فشار آمریکایی – فرانسوی مبنی بر تسریع در مشورت ها و تشکیل دولت را آغاز کردند.

منابع وابسته به بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) پیش بینی کردند میشل عون رییس جمهور لبنان زمان آغاز رایزنی های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر را دوشنبه ( دو روز دیگر) اعلام کند و احتمالا این رایزنی ها پس از عید قربان خواهد بود.

الاخبار سپس نوشت، فرانسوی ها بر تشکیل دولت لبنان تا قبل از چهارم آگوست (13 مرداد/سالروز انفجار بندر بیروت) اصرار دارند و میشل عون پیامی آمریکایی-فرانسوی دریافت کرده که خواستار رایزنی های سریع برای تشکیل دولتی هستند که صرف نظر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از سعد الحریری چه کسی گزینه نخست وزیری لبنان است؟

بعد از سعد الحریری چه کسی گزینه نخست وزیری لبنان است؟