مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 03:152021-07-15سياسي

«هوش مصنوعی» به کمک ساماندهی قوانین می آید/ پیش به سوی قانون گذاری هوشمند


وجود بیش از 12 هزار قانون در طول 115 سال قانوگذاری در ایران، همواره خود دلیلی برای ضرورت تدوین و تنقیح قوانین برای کاهش تعارضات، موازی کاری ها و سردرگمی ها بوده اما روش های سنتی تا کنون گره گشا نبوده و حالا موضوع استفاده از هوش مصنوعی برای تنقیح قوانین مطرح است.

- گروه پارلمانی خبرگزاری فارس: تعدد و تورم قوانین، تصویب قوانین متناقض، غیرضرور و دست و پا گیر مجموعا موجب شده تا قانون گذاری در کشور ما سالها با مشکلات عدیده ای مواجه شود و همین مشکلات سردرگمی ها و حتی عدم اجرای قانون در حوزه های مختلف شده است؛ آمار  بیش از 12 هزار قانون در طول 115 سال دوران قانونگذاری کافی است تا به عمق این مساله پی ببریم.

مسئله تورم قوانین در کشور به حدی است که حتی حقوقدانان و افرادی مانند نمایندگان مجلس که بیشترین تخصص را باید در زمینه قوانین داشته باشند در پیدا کردن قوانین و مقررات لازم الاجرا با مشکل مواجه هستند.

بیشترین حوزه ای که از تورم و تعدد قوانین لطمه میبیند حوزه اقتصادی است تا آنجا که در حوزه تولید، مشکل قوانین متعدد و دست و پا گیر خود از موانع جدی محسوب می شود.

* چرخه باطل تولید قوانین متوقف شود در هفته های گذشته، مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور روسای کمیسیون های مختلف و موضوع ضرورت تنقیح قوانین، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هوش مصنوعی» به کمک ساماندهی قوانین می آید/ پیش به سوی قانون گذاری هوشمند

«هوش مصنوعی» به کمک ساماندهی قوانین می آید/ پیش به سوی قانون گذاری هوشمند