مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 07:452021-07-15سياسي

آقای سخنگو


یک فعال سیاسی با اشاره به عملکرد 13 ساله سخنگوی سابق شورای نگهبان نوشت: ماحصل حضور 13 ساله دکتر کدخدایی در یکی از سخت ترین مناصب جمهوری اسلامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمهدی جوادی فعال سیاسی و رسانه ای در یادداشتی با عنوان آقای سخنگو به بررسی عملکرد 13 ساله عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در جایگاه سخنگویی این شورا پرداخت.

در این یادداشت آمده است؛ اگر از من بپرسید یکی از سخت ترین مناصب در کشور کجاست؟ خواهم گفت سخنگوی شورای نگهبان، سختی این جایگاه بخشی مربوط است به ماهیت عملکردی و وظایف شورا، در هر صورت رد یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس، احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و تصویب یا عدم تصویب قوانین مجلس، همواره با طیف های موافق و مخالفی مواجه است که منتظرند جواب سوالات و نقدها را از زبان سخنگو بشنوند.

بخشی دیگر مرتبط با ساختار متکثر شوراست؛ در واقع تصمیمات شورای نگهبان برآمده از اجماع آراء 12 فرد با ادراکات مختلف و رویکردهای متفاوت است و گاهی رای خود سخنگو با تصمیمی که اعلام می کند همراه و هم عقیده نبوده است.

یکی دیگر از سختی های سخنگویی شورای نگهبان بازمی گردد به اتمسفر شورا؛ بسیاری از تصمیمات حاشیه ساز شورا که مرتبط با وظایف انتخاباتی است جنبه های عمومی ندارد و ناظر به ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای سخنگو

آقای سخنگو