مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-15سياسي

ثبت «حمام حاج لطفعلی فیض آباد» در فهرست آثار ملی ایران


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حمام حاج لطفعلی در شهر فیض آباد شهرستان مه ولات به شماره 33319 و به تاریخ 13 اسفند 1399 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

- مرجان اکبری در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: حمام تاریخی حاج لطفعلی در استان خراسان رضوی، شهرفیض آباد قرار دارد.

این بنا درخیابان امام خمینی، خیابان طالقانی شمالی و در محله ای موسوم به درب قلعه (ارگ) واقع شده و کاروانسرای فیض آباد از بناهای دوران قاجاریه و یکی از شاخص ترین آثارتاریخی این شهر در فاصله حدود 140متری ضلع جنوبی آن قراردارد.

وی افزود: به استناد گفته های سالخوردگان محلی، حاج لطفعلی از بزرگان فیض آباد و مرد خیری بوده که این حمام را به عنوان بنایی عام المنفعه برای رفاه حال مردم شهر ساخته است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: به گفته اهالی و به استناد شواهد معماری، این بنا بیش از 200 سال قدمت داشته و در دوره قاجار ساخته شده است.

اکبری تصریح کرد: این بنا وقفی است و تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه بوده و هم اکنون شهرداری فیض آباد برای مرمت، باز زنده سازی و ایجاد کاربری جدید این حمام تاریخی را از اوقاف اجاره کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت «حمام حاج لطفعلی فیض آباد» در فهرست آثار ملی ایران

ثبت «حمام حاج لطفعلی فیض آباد» در فهرست آثار ملی ایران