مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 03:202021-07-13بين الملل

اردوغان در گفت وگو با رییس جمهور چین بر اهمیت رعایت حقوق اویغورها تاکید کرد


رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رییس جمهور چین بر اهمیت زندگی تُرک های اویغور در شرایط برابر رفاه، آزادی و آرامش با شهروندان چینی از منظر آنکارا تاکید کرد.

- رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رییس جمهور چین بر اهمیت زندگی تُرک های اویغور در شرایط برابر رفاه، آزادی و آرامش با شهروندان چینی از منظر آنکارا تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان و شی جینپینگ، روسای جمهور ترکیه و چین پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه ، اردوغان در این تماس تلفنی با رییس جمهور چین بر اهمیت زندگی تُرک های اویغور در شرایط برابر رفاه، آزادی و آرامش با شهروندان چینی از منظر آنکارا تاکید کرد.

طرفین همچنین در این تماس تلفنی اقدامات لازم برای گسترش روابط دو کشور در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، حمل ونقل و بهداشت را بررسی کردند.

اردوغان با یادآوری فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط میان ترکیه-چین، از تمایل خود برای گرامیداشت این مناسبت به شکل شایسته بین دو کشور سخن گفت.

رییس جمهور ترکیه به پتانسیل بالای همکاری بین دو کشور در همه زمینه های اقتصادی و دیپلماسی منطقه ای و جهانی اشاره کرده و گفت که کارگروه مشترک در سطح بالا نیز به گسترش همکاری میان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان در گفت وگو با رییس جمهور چین بر اهمیت رعایت حقوق اویغورها تاکید کرد

اردوغان در گفت وگو با رییس جمهور چین بر اهمیت رعایت حقوق اویغورها تاکید کرد