مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 17:252021-07-13سياسي

جای لغو کشت تابستانه، انتقال آب از خوزستان را متوقف کنید


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راه حل مقابله با کم آبی در خوزستان لغو کشت تابستانه نیست بلکه کاهش انتقال آب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در فشار بیاوریم که آب را از سدهای بالادست به سمت خوزستان رهاسازی شود؟ وی اظهار کرد: سال 95 در خطبه نماز جمعه نسبت به ساخت 4 سد در آن زمان بر روی کرخه هشدار دادم و گفتم خوزستان با مشکل کم آبی روبرو خواهد بود و حالا می بینیم که 34 سد ساخته شده و بسیاری از آنها برای کشاورزی در استان های بالادست کرخه است و هیچ آبی از آن ها به سمت خوزستان سرازیر نمی شود.

حیدری عنوان کرد: باید از طریق دولت، مجلس و وزارت نیرو ورود کنیم و از سدهای ایجاد شده در بالادست کرخه، آب به سمت خوزستان رها شود و مشکل آب در این رودخانه حل شود؛ آب ورودی به این تونل هایی که آب رودخانه های خوزستان را به سمت یزد، اصفهان و کرمان آب منتقل می کنند را کاهش دهید تا آب به خوزستان برسد.

وی با ابراز نگرانی از سوء استفاده دشمن از نارضایتی مردمی و تبعاتی امنیتی آن، گفت: به خبرهایی رسیده که مردم مناطقی که با بی آبی برای کشت مواجه شده اند به حواشی شهرها مهاجرت کرده اند؛ تقاضای بنده از مسئولان امنیتی و در راس آن استاندار این است که به بعد امنیتی این جریان توجه شود و تصمیماتی ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای لغو کشت تابستانه، انتقال آب از خوزستان را متوقف کنید

جای لغو کشت تابستانه، انتقال آب از خوزستان را متوقف کنید