مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 13:302021-07-13پزشكي

تشخیص بیماری از روی عرق !


محققان کره ای دستگاهی را ابداع کرده اند که می تواند با تجزیه و تحلیل عرق فرد، به بیماری او پی ببرد.

- جی پلاس، به نقل از اسکای نیوز، پروفسور کیونگا کوون و همکارانش در موسسه پیشرفته علم و فناوری کره جنوبی، دستگاه پوشیدنی جدیدی را ابداع کرده اند که می تواند عرق انسان را تجزیه و تحلیل، علائم حیاتی را کنترل و بیماری هایی مانند دیابت را پیش بینی کند.

برای نظارت بر میزان ترشح عرق، این محققان "واحد حسگر جریان حرارتی" را ایجاد کردند؛ به گونه ای که یک کانال "میکروسیال" پیشرفته طراحی کردند تا بتواند عرق جمع شده را از طریق یک کانال باریک عبور دهد، در حالی که منبع حرارتی روی سطح خارجی دستگاه برای ایجاد تبادل گرما بین عرق است و این کانال داغ قرار داده شد.

در نتیجه، محققان قادر به ایجاد یک پچ الکترونیکی بی سیم هستند که می تواند اختلاف دما را در یک مکان خاص بر روی بدن انسان اندازه گیری کند و آن را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل کند تا میزان انتشار عرق را در زمان واقعی اندازه گیری کند.

این پچ چسبی میزان تعریق را به طور دقیق در محدوده 0-5 میکرولیتر در دقیقه اندازه گیری می کند که دقت آن از نظر فیزیولوژیکی مهم است.

این سنسور می تواند جریان عرق را مستقیماً اندازه گیری، سپس از اطلاعات جمع آوری شده برای تعیین میزان از دست دادن عرق کل استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص بیماری از روی عرق !

تشخیص بیماری از روی عرق !