مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-13اجتماعي

فرسودگی مدارس تهدیدی برای دانش آموزان تربت جام/ 35درصد مدارس قدیمی هستند


مدارس فرسوده در تربت جام که برخی از آن ها بیش از 50 سال قدمت دارند، تهدیدی برای امنیت دانش آموزان به شمار می‎ روند.

- ، گروه استان ها - رضا اعلمی: هر سال و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، مشکلی تکراری بر سر زبان ها می افتد مدارس فرسوده ، مسئله ای که با وجود اهمیت توجه به آن، هنوز در بسیاری مناطق مسئله اصلی و مشکل ساز سیستم تعلیم و تربیت محسوب می شود.

شهرهای کوچک که مرکزیت کمتری نسبت به دیگر شهرها در استان ها دارند، بیشتر با این معضل دست به گریبان هستند و بعضاً از این ناحیه دچار آسیب می شوند که نمونه های آن را در بروز آتش سوزی ها و اتفاقات ناگوار برای دانش آموزان دیده ایم.

یک سوم مدارس شهرستان تربت جام با بیش از 50 هزار دانش آموز فرسوده بوده، ایمن نیستند و دانش آموز در مدارسی درس می خوانند که باید تخریب و از نو ساخته شوند، برخی دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد و مهم ترین چالش در نوسازی و مقاوم سازی این مدارس، نبود بودجه است.

از سوی دیگر، فعالیت آموزشی و پرورشی مدرسه ها باید در فضای مناسب و دارای ابعاد استاندارد و بر پایه نیازهای دانش آموزان انجام پذیرد تا معلم در تدریس و شاگرد در یادگیری احساس رغبت و انگیزه کند و از فعالیت های خود لذت ببرند، از آنجا که بیشتر نقاط کشور لرزه خیز است، وجود مدرسه های فرسوده می تواند معضل آفرین باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسودگی مدارس تهدیدی برای دانش آموزان تربت جام/ 35درصد مدارس قدیمی هستند

فرسودگی مدارس تهدیدی برای دانش آموزان تربت جام/ 35درصد مدارس قدیمی هستند