مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 05:152021-07-13سياسي

مرکز پژوهش ها و طرح های مجازی


ذات مسائل فضای سایبر، اکتشافی است یعنی هرچه پیش رفته می شود، جزییات بیشتر آشکار می شود و فرصت ها و تهدیدها نمایان تر، لذا قانون و چارچوب اجرایی و عملکرد بخش خصوصی و دولتی باید بروز باشد تا مواجهه فعال با فضای سایبر و استفاده حداکثری از فرصت های آن شکل بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، احسان کیان خواه پژوهشگر فضای مجازی طی یادداشتی نوشت:  طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نزدیک یک سال است در حال تدوین است.

انگیزه طراحان این طرح و نیز طرح هایی نظیر نظام جامع مدیریت داده های کشور و الزام به انتشار داده و اطلاعات عمومی ، حکمرانی فضای مجازی است.

دغدغه ای که از سال های ساده انگاری مسئولین اجرایی در توسعه بی ضابطه خدمات و سرویس های خارجی و وابسته سازی حال و آینده کشور ناشی می شود.

اما طبیعت قانون گذاری چه در مرحله طراحی و سیر مراحل تصویب و چه تصویب در صحن و تغییرات لحظه ای در زمان تصویب و چه مسیر اجرا و نیاز دوباره به اصلاح، کاری دشوار و زمان گیر است و البته تا حدودی طبیعت قانون گذاری است.

به طور مثال قانون تجارت مصوب سال 1311 است یعنی شاکله ی تجارت، 1311 مصوب شده و علی رغم اصلاحات، برای تغییر بنیادین و الزامات تجارت الکترونیکی در این قانون، نیاز به طی کردن این سیکل پیچیده است درصورتی که مسائل فضای سایبر پویا است و لازم است بین ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پژوهش ها و طرح های مجازی

مرکز پژوهش ها و طرح های مجازی