مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 04:452021-07-13اقتصادي

خشکسالی، کشت پیاز خراسان شمالی را کاهش داد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیاز بذری در 3 هزار هکتار در استان کشت می شد که امسال به دلیل خشکسالی به 2 هزار و 100 هکتار کاهش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشارزی خراسان شمالی در بازدید از پروژه های تولیدی در مانه وسملقان اظهار کرد: یکی از قابلیت های مهم استان و مانه و سملقان تولید بذر پیاز است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: پیاز بذری در 3 هزار هکتار از زمین های استان کشت می شد که امسال به دلیل خشکسالی به 2 هزار و 100 هکتار کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر پیاز خوراکی تولید پیاز بذری یکی دیگر از پتانسیل های استان و بخصوص مانه و سملقان با 90 هکتار است.

وی نیاز به داشتن علم فنی در واحدهای تولیدی و کشاورزی و استفاده از بذور اصلاح شده و کم آب طلب را از آموزش های کشاورزی در روز مزرعه دانست.

یوسفی بیان کرد: با توجه به کم آبی در منطقه الگوی کشت در ارتباط با محصولاتی که دوره رشد کوتاه و عملکرد بالایی داشته باشند توصیه می شود.

وی افزود: انتقال محصولات صیفی و سبزیجات از مزرعه به گلخانه ها  می تواند آب کمتری در مزرعه را  مصرف کند و کشاورزان در روز مزرعه داشته های خود را به اشتراک میگذارند و از آخرین یافته های خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی، کشت پیاز خراسان شمالی را کاهش داد

خشکسالی، کشت پیاز خراسان شمالی را کاهش داد