مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 15:202021-07-12اقتصادي

بی توجهی دولت، عامل گرانی نهاده های دامی است


نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر صنعت دامپروری با توجه به گرانی نهاده های دامی که علت آن احتکار و بی توجهی دولت بوده به مشکل خورده است.

- سیدمحمدپاکمهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: علی رغم به صرفه نبودن قیمت نهاده های دامی، قیمت گوشت دام نیز از سال گذشته افزایش نیافته و موجب تضرر دامداران شده است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در و وزارت صمت تذکر داده شده، تصریح کرد: حدود 40 تا 60 درصد مردم خراسان شمالی از راه کشاورزی ارتزاق می کنند و این جمعیت با توجه به تورم نهاده های دامی مقرون به صرفه نبودن، متأسفانه نمی توانند دام خود را نگه دارند.

وی بیان کرد: نهاده های دامی علاوه بر آسیب زدن به صنعت دامی، مساله برداشت محصول استراتژیک گندم را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

پاکمهر ادامه داد: قیمت تضمینی خرید گندم را دولت 5 هزار تومان اعلام کرده که کشاورز اگر بخواهد گندم را چندبرابر پایین تر از هزینه تولید که شامل کود، شخم، آب، دستمزد کارگری و دیگر مخارج است بفروشد درحالیکه قیمت جو 7 هزار تومان و کاه 5 هزار تومان به بالا است نمی صرفد و حاضر به فروش نخواهد شد؛ علاوه بر آن گندم بجای نهاده های دامی صرف خوراک دام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی دولت، عامل گرانی نهاده های دامی است

بی توجهی دولت، عامل گرانی نهاده های دامی است