مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 13:302021-07-12بين الملل

کناره گیری فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان


ژنرال آستین میلر فرمانده ارشد نیرو های ارتش آمریکا در افغانستان روز دوشنبه در اقدامی نمادین به نشانه پایان طولانی مدت ترین جنگ آمریکا، از مقام خود کناره گیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز و تارنمای یو اس ای تودی؛ هم زمان با پایان اشغالگری و تهاجم 20 ساله آمریکا به افغانستان، طالبان به تصرف این کشور ادامه می دهد.

به گفته یک مقام آمریکا که می خواست ناشناس بماند، میلر اختیاراتش را به ژنرال تفنگدار دریایی فرانک مکنزی، فرمانده مرکزی نیرو های آمریکا مستقر در تامپا در ایالت فلوریدا واگذار می کند.

مکنزی از قدرت صدور دستور حملات هوایی احتمالی برای دفاع از نیرو های دولتی افغانستان دستکم تا پایان عملیات عقب نشینی نیرو های آمریکا در 31 اوت (9 شهریور ماه) برخوردار است.

گروه شبه نظامی طالبان در هفته های اخیر چندین ناحیه راهبردی به ویژه در امتداد مرز های ایران، ازبکستان و تاجکیستان را تصرف کرده است.

هر چند ادعای طالبان در باره تصرف 85 درصد افغانستان، گزافه گویی به نظر می رسد.

پس از کناره گیری میلر، یک آدمیرال مستقر در سفارتخانه آمریکا در کابل، بر عملیات نیرو های ارتش این کشور برای حفظ امنیت مکان های دیپلماتیک آمریکا در پایتخت شامل فرودگاه این شهر، نظارت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کناره گیری فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان

کناره گیری فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان