مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 14:502021-07-11سياسي

تنش آبی در روستاهای حمیدیه


حجت السلام سعید لفته پور ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تاکید بر سوء مدیریت منابع آبی در استان و شهرستان حمیدیه، اظهار کرد: برخی از روستاها در بحث آب شرب انسان و  دام و آب مورد نیاز برای کشت تابستانه با مشکل مواجه هستند، روزی نیست که اهالی روستاهای حمیدیه از بی آبی با ما تماس نگیرند.

وی با بیان اینکه در استان هم تبعیض وجود دارد، افزود: عده ای در شهرستان اقدام به کشت شلتوک کردند اما کسی از آن ها سوال نمی کند چرا کشت کردید در حالی که آب مورد نیاز بسیاری از کشاورزان برای کشت صیفی جات و سبزی کاری تامین نمی شود.

امام جمعه شهرستان حمیدیه گفت: بحران آبی شهرستان حمیدیه بیشتر مربوط به تعداد 42 روستا در بخش گمبوعه از توابع شهرستان حمیدیه است که در پایین دست رودخانه کرخه قرار دارند.

لفته پور با تاکید بر اینکه صد در صد آب کشاورزی در روستاهای بخش گمبوعه تامین نشده است، بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال صورتجلسه ای در محل فرمانداری شهرستان حمیدیه مصوب شد که بر اساس این مصوبه کشت شلتوک ممنوع و حق آبه مابقی کشت های سبز و تابستانه برابر با الگوی کشت مورد نظر جهاد کشاورزی باید تامین می شد.

وی افزود: اما این مصوبه  نه تنها عملی نشد بلکه در حد صورتجلسه باقی ماند تا آنجایی که برای اجرایی شدن آن به استاندار نیز درخواست کمک کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی در روستاهای حمیدیه

تنش آبی در روستاهای حمیدیه