مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 10:102021-07-11بين الملل

مروری بر راهپیمایی مارش میرا/ در جاده مرگ چه گذشت؟


محمدرضا عباسیان، در خصوص جنگ بوسنی و نسل کشی مسلمانان این کشور، راه پیمایی مارش میرا، مستندهای خود در مورد وقایع بوسنی و فقدان سینمای استراتژیک در کشور، - ، محمدرضا عباسیان در برنامه سلام تهران که 20 تیر از شبکه پنج سیما پخش شد، با اشاره به جنگ بوسنی و راهپیمایی مارش میرا، بیان کرد: راه پیمایی مارش میرا حرکتی نمادین و بزرگ است که برای یادبود کشتار عظیمی که در ماه جولای سال 95 در سربرنیتسا رخ داد.

یوگسلاوی سابق به عنوان بزرگ ترین قدرت شرق اروپا بعد از شوروی آن وقت، با سیاست های غرب در دهه 90 به یک جنگ داخلی کشانده شد و در آخر این کشور به هفت جمهوری کوچک تبدیل شد.

در پایان قرن بیستم در بوسنی یک جنگ داخلی با هدایت افراد خارجی، در قلب اروپا و نزدیکی وین که مقر دوم سازمان ملل متحد است، به وجود می آید و منجر به کشتار درصد بسیار بالایی از شهروندان مسلمان این کشور شد.

عباسیان در میز هنر این برنامه افزود: در کنار همه کشتارهایی که در مناطق مختلف این کشور رخ داد، بعد از گذشت حدود 26 سال، هنوز گورهای دسته جمعی پیدا می شود.

دردناک ترین کشتار در شهر سربرنیتسا اتفاق افتاد.

در آن جا نیروهای پاسدار صلح هلندی محافظ مردمان بی دفاع این شهر بودند، ولی نیروهای صرب با حمله، این شهر را محاصره می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر راهپیمایی مارش میرا/ در جاده مرگ چه گذشت؟

مروری بر راهپیمایی مارش میرا/ در جاده مرگ چه گذشت؟