مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 09:152021-07-11فرهنگي

رونمایی از مولاژهای جام ارجان در شیراز


طی مراسمی از مولاژهای جام ارجان ساخته شده توسط هنرمندان شیرازی مستقر در گذر فرهنگ و هنر سنگ سیاه رونمایی شد.

- ایسنا/فارس طی مراسمی از مولاژهای "جام ارجان" ساخته شده توسط هنرمندان شیرازی مستقر در گذر فرهنگ و هنر سنگ سیاه رونمایی شد.

یکشنبه 20 تیر طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان دوایر فرهنگی و هنری، 6 مولاژ برنزی جام ارجان، که توسط هنرمندان شیرازی و به سفارش موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر کمیته ملی المپیک، قلمزنی و دوات گری شده است، رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اثر هنری به دست استاد سید احمد حمیدی، هنرمند توانا و پیشکسوت قلمزن استان فارس خلق شده و قرار است سفیر ایران در موزه 6 کشور جهان باشد.

سید احمد حمیدی در خصوص ساخت این اثر هنری، گفت: روزی که از موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر برای بازدید آمده بودند من مشغول ساخت 3 تندیس برای مسابقه شهروند نمونه بودم که در آن زمان بحث جام ارجان مطرح شد با توجه به اینکه 5 سال پیش یک نمونه از آن را ساخته بودم این موضوع را به من سپردند.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه گفت: یکی از مشکلات این بود که طرحی از جام در دسترس نبود و اگر هم بود،کیفیت خیلی پایینی داشت به همین دلیل بخش پژوهشی کارگاه وارد عمل شدند، طرحی را پیدا کردیم و بدون دخل و تصرف در اصل طرح نخستین نمونه ساخته و برای تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از مولاژهای جام ارجان در شیراز

رونمایی از مولاژهای جام ارجان در شیراز