مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 01:552021-07-10سياسي

دو دشت کرمانشاه در حال نشست است


به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، دو دشت حسن آباد- شیان و روانسر- سنجابی ممنوعه بحرانی شده و در حال نشست کردن هستند.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، دو دشت حسن آباد- شیان و روانسر- سنجابی ممنوعه بحرانی شده و در حال نشست کردن هستند.

محمودرضا شهلایی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت منابع آبی در کشور و کرمانشاه با محدودیت مواجه است، گفت: این امر باعث شده عمق چاه های استان برای رسیدن به آب بسیار زیاد شود.

وی ادامه داد: طی 10 سال اخیر اکثر دشت های استان ممنوعه یا ممنوعه بحرانی شده اند، یعنی میزان تخلیه و تغذیه در آنها برابر نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون دو دشت روانسر-سنجابی و حسن آباد-شیان ممنوعه بحرانی شده و در حال نشست کردن هستند.

شهلایی یادآور شد: نشست کردن دشت به این معنی است که سفره آب زیرزمینی از حیز انتفاع خارج شده و حتی اگر ترسالی هم داشته باشیم دیگر به حالت اولیه برنخواهد گشت.

وی مدیریت وضعیت چاه ها و برداشت آنها را عامل تاثیرگذار بر وضعیت سفره های آب زیرزمینی دانست و تاکید کرد: در استان 10 هزار حلقه چاه کشاورزی داریم و نزدیک به پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز نیز برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو دشت کرمانشاه در حال نشست است

دو دشت کرمانشاه در حال نشست است