مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 04:202021-07-07اقتصادي

گره تورم و گرانی بر تار و پود قالیبافان انزلی


رییس اتحادیه قالیبافان شهرستان بندرانزلی، گرانی تهیه مواد اولیه همچون نخ و نقشه قالی و رکود بازار فروش فرش دستباف را از جمله مشکلات هنرمندان قالیباف دانست.

- ایسنا/گیلان رییس اتحادیه قالیبافان شهرستان بندرانزلی، گرانی تهیه مواد اولیه همچون نخ و نقشه قالی و رکود بازار فروش فرش دستباف را از جمله مشکلات هنرمندان قالیباف دانست.

حلیمه جمالی در گفت وگو با ایسنا، قالیبافی را یکی از صنایع دستی دانست که از گذشته های دور مورد استقبال هنرمندان به ویژه بسیاری از بانوان به عنوان هنر دستی بوده است و اظهار کرد: قالیبافی همچنین منبعی برای کسب درآمد مورد استقبال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به دلیل وجود برخی مشکلات، استقبال از این هنر اصیل ایرانی در بین بانوان هنرمند انزلیچی کاهش پیدا کرده است، افزود: بافندگان اندکی هم که هنوز در این زمینه فعالیت دارند با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

جمالی درخصوص برخی از موانع بر سر راه قالیبافی، تصریح کرد: در حال حاضر هزینه تهیه نقشه بالاست و نخ هم گران است و بافندگان برای تهیه مواد اولیه سرمایه زیادی نیاز دارند؛ این در حالی است که بازار فروش فرش دستباف دیگر همانند قبل رونق ندارد و دلیل آن هم شاید بالا بودن قیمت این فرش هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره تورم و گرانی بر تار و پود قالیبافان انزلی

گره تورم و گرانی بر تار و پود قالیبافان انزلی