مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-06سياسي

ناگفته هایی از مرحوم آیت الله مصباح/ ماجرای اعزام طلبه به دانشگاه مک گیل


زوایای کم تر شناخته شده از وجوه شخصیتی و تراز علمی حضرت علامه مصباح؛ از تبادل علمی و اعزام طلبه به دانشگاه مک گیل کانادا تا ایراد سخنرانی فلسفی در دانشگاه هامبورگ در کتاب «ذوالشهادتین امام» منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چاپ دوم کتاب ذوالشهادتین امام ؛ برش هایی از خاطرات و اسناد مبارزات حضرت آیت الله حوزه علمیه یزد شد و دوره مقدمات و سطح را همان جا به اتمام رساند، سپس در سال 1371ه‍.

ق عازم نجف شد، و پس از یک سال برای ادامه تحصیل به قم هجرت کرد و حدود 8 سال به طور مداوم در درس فقه حسین طباطبایی بروجردی شرکت کرد.

وی در سن 25 سالگی به درجه اجتهاد رسید؛ اما با این حال تا 8 سال در دروس فقه و اصول امام خمینی و تا 15 سال در درس فقه آیت الله محمدتقی بهجت و تا 2 سال در درس آیت الله محمدعلی اراکی شرکت می کرد.

وی از شاگردان درس تفسیر و فلسفه آیت الله محمدحسین طباطبایی نیز به شمار می رود و با پایه گذاری مدرسه حقانی توسط آیات علی قدوسی و سید محمد حسینی بهشتی استاد و عضو هیأت مدیره این مدرسه می شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد و بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را در قم پایه گذاری نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی از مرحوم آیت الله مصباح/ ماجرای اعزام طلبه به دانشگاه مک گیل

ناگفته هایی از مرحوم آیت الله مصباح/ ماجرای اعزام طلبه به دانشگاه مک گیل