مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:002021-07-06اقتصادي

کشت بدون آب برنج در بهشهر


امسال 28 هکتار اراضی این شهرستان به به صورت خشکه کاری به کشت برنج اختصاص یافت.

- ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: امسال 28 هکتار اراضی این شهرستان به به صورت خشکه کاری به کشت برنج اختصاص یافت.

غلامرضا قنبری با اشاره به محدودیت منابع آبی و لزوم ترویج شیوه هایی از کشت و آبیاری که میزان مصرف آب را کاهش دهد، گفت: کشت مستقیم برنج به روش خشکه کاری (کاشت مستقیم برنج از طریق کاشت بذر در عمق 2 تا 3 سانتیمتری در بستر خاک) یکی از این روش ها است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، امسال 28 هکتار اراضی شهرستان بهشهر به بصورت خشکه کاری به کشت برنج اختصاص یافت که بیشترین سطح کشت آن به مساحت 15 هکتار در اراضی روستای حسین آباد دهستان میانکاله است.

این مسئول تصریح کرد: در این روش از سه نوع آبیاری استفاده شد که بهترین آنها قطره ای و استفاده از نوار تیپ است که کاهش 70 تا 80 درصدی مصرف آب را به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: علاوه بر این، از دو روش جوی آب و بارانی نیز می توان استفاده کرد که از نظر میزان مصرف آب این دو روش با یکدیگر برابری می کنند و موجب کاهش 50 تا 60 درصدی مصرف آب می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران،وی با اشاره به اینکه کشت برنج به روش خشکه کاری یکی از راه های غلبه بر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بدون آب برنج در بهشهر

کشت بدون آب برنج در بهشهر