مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 04:502021-07-05اقتصادي

تولید داروهای پوستی با گیاهان دارویی بومی استان ایلام


مدیر یک واحد فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد ایلام گفت: استفاده از گیاهان دارویی بومی در ترکیب داروها علاوه بر تاثیرگذاری ماندگار، - ایسنا/ایلام مدیر یک واحد فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد ایلام گفت: استفاده از گیاهان دارویی بومی در ترکیب داروها علاوه بر تاثیرگذاری ماندگار، هزینه ی کمتری هم در قیمت تمام شده محصول دارد.

پریسا شیرخانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در واحد فناور شرکت بهینه سیستم صنایع ایلام، بر پایه ی گیاهان دارویی بومی استان اقدام به تولید صابون، کِرم، شامپو، مایع ظرف شویی و دست شویی شده و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز برای ورود به بازار تولید هستیم.

این کارشناس ارشد رشته شیمی آلی با تاکید بر اینکه استفاده از محصولات شیمیایی در ترکیب داروها زودبازده بوده اما تاثیر آنها مقطعی است، افزود: گیاهان دارویی باید در مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار گیرند اما تاثیرات بر جای مانده ماندگارتر و سالم تر خواهد بود و البته هزینه ی چنین داروهایی نسبت به نوع شیمیایی آن بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اینکه هدف از بکارگیری گیاهان دارویی سلامتی پوست و ترمیم ضایعه های پوستی است، خاطر نشان کرد: ابتدا به دنبال تهیه کِرم و صابون با بهره گیری از موکوس حلزون بودیم اما این امر نیازمند دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروهای پوستی با گیاهان دارویی بومی استان ایلام

تولید داروهای پوستی با گیاهان دارویی بومی استان ایلام