مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 09:302021-07-04اقتصادي

تشنگی هورالعظیم/ تامین نشدن حقابه حداقلی


خشک شدن بخش زیادی از تالاب هورالعظیم در چند روز گذشته تبعات زیادی را برای دامداران منطقه و آبزیان داشته است.

- دبیر کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی دفتر شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان گفت: تامین نشدن حقابه حداقلی مورد نیاز در خردادماه و تیرماه امسال از کرخه و برنامه ریزی غلط توزیع حقابه در طول سال آبی مقصر اصلی وضعیت پیش آمده در تالاب هورالعظیم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز مهدی قمشی اظهار داشت: کل مساحت تالاب هورالعظیم 300 هزار هکتار است که دوسوم این مساحت در کشور عراق و یک سوم آن (حدود 100 هزار هکتار) در ایران قرار گرفته است و از ذخایر ارزشمند کشور محسوب می شود.

وی افزود: در چند روز گذشته مساله حیات طبیعی این تالاب به بحثی جدی در محافل علمی و مجامع زیست محیطی کشور تبدیل شده و گزارش ها و صحنه های منتشر شده از این تالاب، عامه مردم و مسئولین را نگران کرده است.

قمشی تاکید کرد: متأسفانه تاکنون صحبت های متفاوتی درباره ی چگونگی وقوع این پدیده بیان شده است که به علت تناقض و غیرعلمی بودن تنها موجب سردرگمی اذهان شده است و هیچ روشنگری از مباحث قابل استخراج نیست.

عضو هیات علمی گروه سازه های آبی ادامه داد: حتی سازمان محیط زیست که خود متولی اصلی است و به طور طبیعی انتظار روشنگری از این دستگاه وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشنگی هورالعظیم/ تامین نشدن حقابه حداقلی

تشنگی هورالعظیم/ تامین نشدن حقابه حداقلی