مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 09:202021-07-04اقتصادي

دو روایت متفاوت از رویاروی کم آبی در شالیزارهای گیلان + فیلم


علیرغم اینکه شرکت آب منطقه ای گیلان در تلاش است تا آب را عادلانه و نوبت بندی بین شالیزارها تقسیم کند، کشاورزان معتقدند به دلایل مختلف منابع آب در دسترس، -   کشاورزان نیز در گفت وگو با خبرنگاران فارس مدعی هستند کشت و پرورش شالی در مناطق آن ها کاملاً سنتی و یا نیمه صنعتی است و در این رابطه زمان کاشت و داشت ممکن است با تقویم اجرای تحمیل شده به آن ها، مطابقت نداشته باشد.

عده ای دیگر نیز می گویند تقویم زراعی تعریف شده برای استفاده دقیق از منابع آب تنها برای مناطق خاصی از کشاورزان تعریف شده و کسانیکه با شبکه توزیع آب بسیار دور هستند، تدوین نشده است.

  برخی دیگر از کشاورزان نیز معتقدند رهاسازی و نوبت بندی آب بسیار کوتاه است و به دلیل اینکه کشاورزان بالادست اراضی شالی کاری را کاملاً غرق آبی می کنند، زمانی برای آبیاری اراضی آن ها باقی نمی ماند.

البته موضوع انباشت آب توسط برخی از شالی کاران موضوعی است که برخی از مسئولان آب منطقه ای در گفت وگوهای خود به آن اذعان داشته و بارها از کشاورزان بالادست و آن هایی که به شبکه توزیع آب نزدیک هستند، خواسته اند تا دررسیدن آب به کشاورزان پایین دست نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

بااین وجود علیرغم تمام تنگناها و فشارهایی که خواسته و ناخواسته به کشاورزان واردشده، جهاد کشاورزی نیز با در نظر گرفتن تسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو روایت متفاوت از رویاروی کم آبی در شالیزارهای گیلان + فیلم

دو روایت متفاوت از رویاروی کم آبی در شالیزارهای گیلان + فیلم