مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 03:002021-07-03اجتماعي

طغیان پروانه ها در ارسباران/ انسان در حال نابود کردن بهشت آذربایجان


دو نوع پروانه جنگلی که در مناطق گردشگری جنگل های ارسباران حالت طغیانی پیدا کرده اند، اکنون با حضور و کمک انسان در حال نابود کردن بهشت آذربایجان هستند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی دو نوع پروانه جنگلی که در مناطق گردشگری جنگل های ارسباران حالت طغیانی پیدا کرده اند، اکنون با حضور و کمک انسان در حال نابود کردن بهشت آذربایجان هستند.

جنگل های ارسباران با 164 هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری شمرده می شود، اما اکنون این حجم از منابع عظیم خدادادی که در اختیار ما قرار دارد، نیازمند حفاظت و حراست است.

این میراث طبیعی که زیستگاه افزون بر 300 نوع گونه جانوری شامل 215 گونه از پرندگان، 29 گونه از خزندگان نادر، 48 گونه از پستانداران و 17 نوع ماهی است، در آذربایجان شرقی از شهرستان هوراند و اهر گرفته تا شهرستان کلیبر و خداآفرین ریشه دوانده و از نسل های دور برای ما به یادگار مانده است.

این منطقه که از سوی یونسکو به عنوان منطقه ای حفاظتی و ذخیره گاه زیست کره انتخاب شده، بیش از 13 درصد پوشش گیاهی ایران را در خود جای داده است.

ارسباران، ثروتی عظیم از طلای سبز طبیعت است که در مقیاس جهانی به تنهایی معادل 34 درصد پوشش گیاهی کشور ارمنستان، 25 درصد از پوشش گیاهی کشور آذربایجان، 25 درصد پوشش گیاهی فرانسه، 25 درصد پو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان پروانه ها در ارسباران/ انسان در حال نابود کردن بهشت آذربایجان

طغیان پروانه ها در ارسباران/ انسان در حال نابود کردن بهشت آذربایجان