مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 14:152021-07-03فرهنگي

کلوت های دشتی بوشهر ثبت ملی شد


کوه مند دارای زیباترین و بزرگترین کلوت ها و کوآستاهای ایران است که بر اثر فرسایش باد و آب تشکیل شده است و تعداد قابل توجهی از این کلوت ها بین روستاهای درازی و چاووشی شهرستان دشتی دیده می شود.

- مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: کلوت ها و دودکش های مند شهرستان دشتی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سودابه معموری شنبه به رسانه ها اعلام کرد: کلوت ها و دودکش های واقع در منطقه مند دشتی با شماره 839 برای نخستین بار در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: کوه مند دارای زیباترین و بزرگترین کلوت ها و کوآستاهای ایران است که بر اثر فرسایش باد و آب تشکیل شده است و تعداد قابل توجهی از این کلوت ها بین روستاهای درازی و چاووشی شهرستان دشتی دیده می شود.

معموری بیان کرد: این آثار که با نام یاردانگ نیز خوانده می شود در بخش مرکزی شهرستان دشتی قرار دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری در زمینه طبیعت گردی است.

مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 23 اثر فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد، گفت: از این شمار سه اثر طبیعی استان در سال 99 به ثبت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلوت های دشتی بوشهر ثبت ملی شد

کلوت های دشتی بوشهر ثبت ملی شد