مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 13:052021-07-03اقتصادي

مصرف آب شهروندان ارومیه بیش از متوسط کشوری است


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: 60 درصد مردم استان زیر الگوی مصرف، آب مصرف می کنند.

- لطیف خوش سیرت امروز 12 تیر در جلسه بررسی مشکل قطعی آب و برق ارومیه که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد، افزود: در حال حاضر 5700 خانوار مشترک آب قانونی در استان وجود دارد که 60درصد از آنها زیر الگوی مصرف آب مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد مصرف آب روزانه هر شهروند در کشور 150 لیتر شرب است، تصریح کرد: در ارومیه متوسط مصرف آب هر شهروند در شبانه روز 210 لیتر است .

خوش سیرت با تاکید به اینکه روزانه 3100 لیتر از منابع آبی استان آب برداشت می شود، خاطر نشان کرد: 26 درصد از آب شرب برداشتی به دلیل اسراف و فرسودگی شبکه آب هدر رفت می شود.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه آذربایجان غربی با تاکید به اینکه 35 درصد از شبکه انتقال آب ارومیه نیازمند اصلاح شبکه است ، اظهار کرد: در سال جاری تنها 700میلیون تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافته که بسیار ناچیز است.

وی با تاکید به اینکه 76 درصد از ارومیه تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته، یاد آورشد: 42 میلیارد تومان برای توسعه شبکه انتقال فاضلاب اردمیه در سال جاری اختصاص یافته است.

خوش سیرت با اشاره به اینکه 23 مخزن ذخیره آب با ظرفیت 75 هزار متر مکعب آب در استان فعال هستند یاد آور شد: طبق استاندارد که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آب شهروندان ارومیه بیش از متوسط کشوری است

مصرف آب شهروندان ارومیه بیش از متوسط کشوری است