مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 09:452021-07-03فرهنگي

کشف تدفین های انسانی در استان فارس


کاوش باستان شناسی محوطه هیربدان داراب به شناسایی نهشته هایی از دوره کفتری و یافته هایی از قبیل تدفین های انسانی، سازه های معماری و چند کتیبه بر روی لبه ظرف سفالی منجر شد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سپیده جمشیدی یگانه سرپرست هیأت باستان شناسی با اعلام این خبر گفت: شهرستان داراب در استان فارس با توجه به موقعیت جغرافیایی، دشت حاصلخیز و منابع آب کافی همواره در طول دوران مختلف مورد توجه جوامع انسانی بوده اما علی رغم غنای فرهنگی، چندان مورد پژوهش قرار نگرفته و معدود پژوهش های باستان شناسی معطوف به دوران تاریخی و اسلامی بوده، از این روی کاوش و پژوهش در دوره های قدیمی تر ضروری به نظر می رسد.

این باستان شناس با بیان اینکه پروژه کاوش در این محوطه با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انجام رسید افزود: به منظور شناخت شاخصه های فرهنگی این منطقه در طول هزاره های سوم و دوم پیش از میلاد و همچنین شناخت برهمکنش های فرهنگی منطقه ای و فرامنطقه ای تپه هیربدان جهت کاوش انتخاب شد.

او با اشاره به اینکه محوطه هیربدان اولین بار توسط میروشجی شناسایی شد و در سال 1397 نیز خانی پور این محوطه را بازدید کرد تصریح کرد: با توجه به اهداف کاوش، در این فصل پنج گمانه و دو ترانشه ایجاد و کاوش در آنها منجر به شناسایی نوشته ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تدفین های انسانی در استان فارس

کشف تدفین های انسانی در استان فارس