مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-03سياسي

دانشگاه های تخصصی در مناطق قومی تاسیس شود


نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:کمبود دانشگاه های تخصصی در مناطق قومی یک چالش مهم در حوزه آموزش است که تاکنون تدبیری مناسب برای حل آن صورت نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در همایش آموزش عالی استان کردستان گذشته، حال و آینده که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد،اظهار کرد: کمبود دانشگاه های تخصصی در مناطق قومی یک چالش مهم در حوزه آموزش است که تاکنون تدبیری مناسب برای حل آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی دانشگاه ها آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی است که باید بر این اساس دانشگاه ها فعالیت داشته باشند و باید موازنه بین آنها در حوزه آموزش رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به موانع موجود در  آموزش عالی کشور هم گریزی زد و افزود: کمبود منابع انسانی و عدم زیرساخت های مناسب مانند،کارگاه ها و آزمایشگاه های تخصصی از معضلات موجود در این حوزه است که باید به صورت جدی برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در کشور ما سه رسالت دارند که آموزش پژوهش و مسائل فرهنگی را شامل می شود،عنوان کرد: مهم ترین موضوع در این راستا این است که عمل به این رسالت ها چقدر به صورت موازنه در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه های تخصصی در مناطق قومی تاسیس شود

دانشگاه های تخصصی در مناطق قومی تاسیس شود