مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 11:352021-07-02اقتصادي

چرا برگزاری هجدهمین نشست اوپک پلاس به تاخیر افتاده است؟


اعتراض امارات به محاسبه تولید مبنا در توافق ماه آوریل 2020 در نشست کمیته وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، سبب نیمه تمام ماندن نشست این کمیته و تاخیر در برگزاری هجدهمین نشست اوپک پلاس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، اعتراض امارات به محاسبه تولید مبنا در توافق ماه آوریل 2020 در نشست کمیته وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) سبب نیمه تمام ماندن نشست این کمیته و همچنین تأخیر در برگزاری هجدهمین نشست اوپک و متحدانش موسوم به ائتلاف اوپک پلاس شده است.

اما تولید مبنا چیست که امارات به آن معترض شده است؟ پیش از پاسخ به این پرسش باید گفت که این نخستین باری نیست که امارات به این موضوع خرده گرفته و پیش تر نیز در کنار قزاقستان نسبت به این مهم انتقاد کرده است.

تولید مبنا چیست؟ وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در دهمین نشست فوق العاده خود در 12 آوریل 2020 (24 فروردین ماه 1399) متعهد شدند تولید نفت خود را در سه مرحله کاهش دهند که برای این کاهش، تولید مبنا برای 20 کشور حاضر در این توافق در نظر گرفته شد.

تولید مبنا 18 کشور حاضر در این توافق بر مبنای تولید اکتبر 2018 و برای روسیه و عربستان 11 میلیون تعیین شد؛ این رقم در حالی انتخاب شد که تولید عربستان در ماه اکتبر 2018 برابر با 10 میلیون و 633 هزار بشکه در روز و تولید نفت خام رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برگزاری هجدهمین نشست اوپک پلاس به تاخیر افتاده است؟

چرا برگزاری هجدهمین نشست اوپک پلاس به تاخیر افتاده است؟