مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 07:152021-07-02اقتصادي

از بی تعهدی شرکت نفت تا تشدید بحران بی آبی در بخش اسماعیلیه


با وجود اینکه سال گذشته بهره برداری از دو خط آبرسانی در بخش اسماعیلیه از تعهدات شرکت نفت بود اما نفت با رها کردن این پروژه بحران بی آبی را در این بخش با توجه به شرایط خشکسالی تشدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، چندین سال است که روستاهای بخش اسماعیلیه اهواز با معضل بی آبی مواجه هستند و اکنون با افزایش گرما و شرجی این معضل به اوج خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته اهالی این بخش از هفت ماه گذشته حدود 15 روستا در بخش اسماعیلیه (روستاهای بالا دست) به ویژه روستا های طاهریه و سطامیه آب شرب کافی  و مناسب برای خود و احشام ندارند.

تاسیسات بخش اسماعیلیه قدمتی 40 ساله دارند عبدالامیرسلیمانی عضو شورای بخش اسماعیلیه در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آب مورد نیاز اهالی بخش غیزانیه از تاسیسات جهاد که قدمتی بالغ بر 35 تا 40 سال دارند و توسط سپاه احداث شده بودند تامین می شود اما اکنون این تاسیسات پس از گذشته چند دهه فرسوده شده و به سختی آب را پمپاژ می کنند.

وی با اشاره به مشکل آب به لحاظ کیفی و کمی در بخش غیزانیه، افزود: از محل تاسیسات تا تصفیه دوم حدود 25 کیلیومتر است که آب پمپاژ شده و  به روستاهای بالا دست هدایت می شود اما از آنجایی که لوله کشی کل مسیر فرسوده و پمپ ها قدیمی است فشار آب ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بی تعهدی شرکت نفت تا تشدید بحران بی آبی در بخش اسماعیلیه

از بی تعهدی شرکت نفت تا تشدید بحران بی آبی در بخش اسماعیلیه