مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 18:002021-06-30اجتماعي

تأسیس سد خاکی مارد تأثیر بسیار مثبتی در کیفیت آب بهمن شیر دارد


فرماندار آبادان بر تأمین آب با کیفیت شهرستان تأکید کرد و گفت: احداث سد خاکی مارد بی شک تأثیر بسیار مثبت و کم نظیری در رودخانه بهمن شیر و محیط زیست آبادان دارد.

- ، سید زین العابدین موسوی عصر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد خاکی مارد اظهار کرد: اگر سد مارد انجام نمی شد، وضعیت بسیار نامطلوبی صورت می گرفت؛ بنابراین سد خاکی مارد اتفاق بی نظیری است که در سال 1400 در آبادان به وقوع پیوست و آثار مثبتش را همشهریان در کوتاه مدت احساس خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه در حدود سه هزار میکروموس از EC آب بهمن شیر به دلیل ایجاد این سد کاهش یافته و این رقم بزرگی است، افزود: یکی از عمده ترین عوامل بی کیفیتی آب بهمن شیر، ارتباط آب اروند با بهمن شیر از طریق رودخانه کارون است که سال ها لاینحل مانده بود.

فرماندار آبادان با بیان اینکه ما توانستیم آب باکیفیت غدیر را به آبادان برسانیم، ادامه داد: اما در ترمیم و جبران کمیت آن نیازمند میکس کردن آب غدیر با آب بهمن شیر بودیم که تنها چاره با کیفیت کردن آب بهمن شیر، جلوگیری از ورود آب شور به رودخانه بود و باید ارتباط اروند با کارون بالادست قطع و یا کنترل می شد چرا که قاعدتاً پایین بودنEC بهمن شیر می تواند کیفیت آب شرب و کشاورزی ما را تضمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأسیس سد خاکی مارد تأثیر بسیار مثبتی در کیفیت آب بهمن شیر دارد

تأسیس سد خاکی مارد تأثیر بسیار مثبتی در کیفیت آب بهمن شیر دارد