مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 07:252021-06-30اقتصادي

پیست اتومبیل رانی فرمول یک زرندیه آماده بهره برداری است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از افتتاح اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در زرندیه در آینده ای نزدیک خبر داد.

-  مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پیشرفت قابل قبول پروژه ساخت اولین پیست اتومبیل رانی در استان مرکزی اظهار کرد:  اولین پیست اتومبیل رانی با قابلیت برگزاری مسابقات فرمول یک در کشور و با استانداردهای فدراسیون اتومبیل رانی و با کاربری مسابقات در سطح بین المللی در حال ساخت است.

  وی افزود:  اتودروم بین المللی سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت 85 هکتار و با طولی حدود 5 کیلومتر در حال احداث است، این پیست شامل 18 پیچ است که از جذاب ترین پیچ های معروف پیست های فرمولا دنیا نظیر سیانگ مالزی، آلمان، آسیا فرانکور شامپ بلژیک، کاروسل آلمان، ژاپن، سیلوراستون بریتانیا الهام گرفته شده و حداکثر سرعت در این پیست بیش از 300 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه این پیست با مشاوره یکی از شرکت های کشور  ایجاد کند و در کنار آن به جلب سرمایه های ورزشی، ارز آوری و سرمایه گذاری خارجی بیانجامد.

  انتهای پیام/ 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیست اتومبیل رانی فرمول یک زرندیه آماده بهره برداری است

پیست اتومبیل رانی فرمول یک زرندیه آماده بهره برداری است