مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 06:202021-06-30اقتصادي

تغییر اقلیم وقوع سیلاب در کشور را تشدید می کند/خلاء مدیریت جامع سیلاب در کشور


مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران گفت: دانش مدیریت جامع سیلاب در کشور وجود دارد، اما دولت در مواجه با تغییر اقلیم و تشدید پدیده سیلاب هیچ توجهی به این مسئله نداشته است.

- علیرضا الماسوندی، مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به این مسئله که وقوع سیلاب های پیاپی می تواند یک منطقه را با بجران جدی اجتماعی و اقتصادی مواجه کند، گفت: وقوع تغییرات اقلیم در سطح کشور، زمینه افزایش دما به طور میانگین بین 2 تا 2.

5 درجه را فراهم کرده است و همین افزایش دما منجر به افزایش شدت بارندگی و روان آب و به دنبال آن تشدید بحران سیلاب می شود.

مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران در بیان اینکه تنها فعالیت که ما در مواجه با سیلاب می کنیم، حرکت دنبال مسیر سیلاب و پرداخت خسارت های مادی وارده به مردم است، تاکید کرد: وقوع سیلاب در یک منطقه جنبه های وسیع روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی بر مردم منطقه سیل زده دارد که مدل فعلی مواجه با سیل ما به هیچ عنوان نمی تواند در مدیریت موارد ذکر شده موثر باشد.

*بار روانی سیل های پیاپی در یک منطقه غیرقابل اندازه گیری است وی با اشاره به جنبه های روحی روانی سیلاب های پیاپی در بازه زمانی کم، افزود: شما تصور کنید یک خانوار در طول 30 سال لوازمی برای زندگی خود تهیه کرده که س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیم وقوع سیلاب در کشور را تشدید می کند/خلاء مدیریت جامع سیلاب در کشور

تغییر اقلیم وقوع سیلاب در کشور را تشدید می کند/خلاء مدیریت جامع سیلاب در کشور