مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 05:352021-06-30اقتصادي

حکمرانی شبانه پشه ها در روستاهای اطراف تالاب میقان


هر سال با شروع فصل گرم سال، پشه های تالاب که در ظاهر شباهتی به تصویر حک شده از پشه ها در ذهن ما ندارند، افسار منطقه را به دست می گیرند و در واقع شب ها برای خود حکمرانی به راه می اندازنند به طوری که حتی یک نفر از اهالی روستاهای اطراف تالاب میقان جرات بیرون .

- ایسنا/مرکزی هر سال با شروع فصل گرم سال، پشه های تالاب که در ظاهر شباهتی به تصویر حک شده از پشه ها در ذهن ما ندارند، افسار منطقه را به دست می گیرند و در واقع شب ها برای خود حکمرانی به راه می اندازنند به طوری که حتی یک نفر از اهالی روستاهای اطراف تالاب میقان جرات بیرون رفتن از خانه و یا حتی باز کردن درب خانه حتی برای یک ثانیه را ندارد.

این داستان هر ساله مردمان روستاهایی چون مبارک آباد، ترمزد، شهرجرد و دیگر روستاهای اطراف تالاب است که نه تنها چیزی از تالاب عاید آنها نشده است، بلکه تابستان هر سال، همین تالاب صبر آنها را لبریز می کند، اما قصه چیست؟ تالاب میقان اراک در 5 کیلومتری شهر اراک واقع شده است که به واسطه همین حضور اراک، تبدیل به یک شهر تالابی شده است، اما هر بار این تالاب چالش جدیدی را به مردمان اطراف خود تحمیل می کند.

در اوایل دهه 90، اراک به شدت دچار آلودگی هوا بود، مردم هر شنبه در میدان اصلی شهر تجمع می کردند، بلکه کسی صدای آنها را بشنود و آنها را از این هوای آلوده و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی شبانه پشه ها در روستاهای اطراف تالاب میقان

حکمرانی شبانه پشه ها در روستاهای اطراف تالاب میقان