مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 04:352021-06-30اقتصادي

مشکلات شرکت های حقوقی برای ثبت چک در سامانه صیاد در حال حل شدن است


رییس کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی و مقرراتی اتاق ایران گفت: ماده 21 مکرر قانون جدید چک که در آن بر به کارگیری سامانه صیاد تاکید شده است جلوی پول شویی و فرار مالیاتی را می گیرد و کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی و مقرراتی اتاق ایران هم با آن موافق است چون موجب شفافیت می شود.

- احمد آتش هوش رییس کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی و مقرراتی اتاق ایران در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آثار اجرای قانون جدید چک گفت: قانون جدید چک اساسا قانون بر اجرای به موقع قانون جدید چک تاکید دارد در این میان بانک مرکزی از قافله عقب مانده و بخشی از زیر ساخت های قانون را تکمیل نکرده است.

البته در حال حاضر بانک مرکزی تلاش می کند تا نواقص اجرای قانون را که از سوی اتاق بازرگانی و کمیسیون های مربوطه به بانک مرکزی اعلام شده است را به تدریج رفع کند و رفتار بانک مرکزی در این باره مسئولانه است.

وی اضافه کرد: علاوه بر تکمیل زیر ساخت ها، بانک مرکزی برای آموزش کارکنان شبکه بانکی هم باید اهتمام بیشتری به خرج دهد زیرا هم اکنون آموزش های کافی داده نشده و هر بانکی با تفسیری که از قانون دارد، رویه متفاوتی از سایر بانک ها برای ثبت یا تایید اطلاعات چک در دستور کار قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات شرکت های حقوقی برای ثبت چک در سامانه صیاد در حال حل شدن است

مشکلات شرکت های حقوقی برای ثبت چک در سامانه صیاد در حال حل شدن است