مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 11:252021-06-29اقتصادي

آذربایجان شرقی، رتبه نخست ذخایر معدنی کشور/ فعالیت نزدیک به 400 واحد معدنی در استان


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های معدنی غنی در منطقه ، از رتبه نخست استان به لحاظ وجود ذخایر معدنی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مهرانگیز رحمانی  امروز در گفت وگو  با خبرنگاران بر جایگاه بالای ظرفیت های معدنی استان تأکید کرد و اظهار داشت: به دلیل برخورداری استان ازعوامل زمین شناسی مساعد ، بسترهای مناسب ایجاد ذخایر معدنی در منطقه فراهم شده است و دربخش کانی های فلزی اعم از طلا، مس، مولیبدن، آهن و منگنز و کانی های غیرفلزی با اهمیت نظیر سنگ های تزیینی، کائولن ، نفلین سینیت، سیلیس و همچنین یکسری هستیم.

وی با بیان اینکه سنگ های تزیینی به وفور در استان وجود دارند، افزود: آذربایجان شرقی در بعضی از مواد معدنی نظیر سنگ های قرمز آذرشهر دارای برند جهانی بوده و که ارزش بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان با تأکید بر اینکه مزیت های معدنی خدادادی در منطقه ، قابلیت و فرصت سرمایه گذاری در معادن استان را فراهم ساخته و نیازمند توجه بیش از پیش به این بخش مهم و تأثیرگذار اقتصادی است، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی واحدهای فرآوری، توسعه و تکمیل چرخه و زنجیره های بعدی معادن و صنایع پایین دستی ، زمینه ایجاد اشتغال پاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی، رتبه نخست ذخایر معدنی کشور/ فعالیت نزدیک به 400 واحد معدنی در استان

آذربایجان شرقی، رتبه نخست ذخایر معدنی کشور/ فعالیت نزدیک به 400 واحد معدنی در استان