مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 09:202021-06-29سياسي

افزایش 32 درصدی ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از افزایش 32 درصدی ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی فاقد مدارک در سال تحصیلی 1400-1399 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمبنی بر اینکه هیچ دانش آموز افغانستانی از تحصیل باز نماند، گفت: در همین راستا همه ساله در خصوص نحوه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی به ریاست وزیر محترم کشور تصمیماتی اتخاذ می شود و در نهایت با هماهنگی دستگاه های ذیربط شیوه نامه ای تنظیم می گردد، که امسال نیز طبق سنوات گذشته نه تنها محدودیتی برای تحصیل کودکان اتباع خارجی وجود ندارد بلکه این دانش آموزان می توانند در تمام فعالیت های فرهنگی نیز شرکت کنند.

محمودی مدیر کل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی وزارت کشور افزود: در سال تحصیلی 1400-1399 ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی فاقد مدارک اقامتی 32 درصدی افزایش داشته است که این آمار نسبت به سال گذشته رشد 26 درصدی داشته است، بطوری که در سال های اخیر امکان تحصیل برای دوره پیش دبستانی نیز فراهم شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: شیوه نامه تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی هر ساله با همفکری دستگاه های ذیربط و با ساز و کار نظارتی تهیه می شود، که زمینه ورود اتباع غیر مجازی که از برگه های حمایت تحصیلی سوءاستفاده می کنند بسته شود، تا این سرمایه ی فرهنگی که عدالت آموز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 32 درصدی ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی

افزایش 32 درصدی ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی